Pred nekaj desetletji sem prvič obiskal Italijo. Po zaključku dopusta v Prematuri pri Puli, smo se naša družina odpeljali s Z 750 – fičkom po nakupih v Trst. Moj cilj je bil nakup kavbojk Rifle na Ponte Rossi v Trstu. Zelo me je prevzelo nakupovanje, kjer sem se moral pogajati o ceni. Kupil sem si dvojne jeans hlače, saj jih več nismo smeli peljati čez mejo. Zadovoljstvo ob nakupu se je na meji se je kmalu pokvarilo z občutkom grenkobe. Po čakanju v dolgi vrsti so nam odprli vse kovčke in pregledali vso prtljago.
Pred nekaj dnevi pa smo bili namenjeni z družino plezat v Črni kal. Ker je bilo vreme čudovito in na cesti ni bilo veliko prometa, smo se med potjo premislili in se odločili, da odidemo v Benetke. Mejo med Slovenijo in Italijo smo prečili v Sežani po avtocesti. Za trenutek sem se spomnil kolon, zdaj pa nam ni bilo treba niti poiskati dokumentov. Po dobri uri vožnje smo prišli do Benetk. Ker nismo imeli s seboj avtomobilske karte, smo rabili do centra Benetk še slabe pol ure.
Potem pa smo parkirali v garažni hiši. Ko smo pot nadaljevali peš proti trgu Sv. Marka, me je prevzelo isto vznemirjenje, ki sem ga doživel ob prvem obisku Trsta. Hodili smo po labirintu ulic, mostov in kanalov. Povsod na poti pa pisana ponudba, ki je viharila mojo domišljijo. Beneške maske Made in China so me asociirale na Marka pola in ekspedicije, ki so tovorile pisano robo iz daljnega vzhoda. Pisane množice v katerih smo se gibali, so sestavljali predstavniki različnih ras in barve kože. Slišati je bilo številne jezike, ki so jih govorili ljudje ob poti. Povsod so nekaj prodajali in ponujali. Pisana množica ljudi se je gibala skozi omamne vonje po baziliki, ki so se širili iz številnih restavracij na poti. Gondoljerji so ponujali vožnjo s svojimi čolni po kalnih kanalih mesta.
Končno smo prispeli na trg Sv. Marka. Trg, kjer se srečuje daljna preteklost s sedanjostjo in že od nekdaj imelo v sebi vgrajeno futuristično prihodnost. Na trenutke se mi je zazdelo, da sem na odštekani Dalijevi sliki.
Hoja brez zemljevida je bila avantura. Trgovci so tu podobni tistim na Ponte Rosi. Znanje, ki se prenaša stoletja na teh ulicah, se zrcali v tisočih odtenkih. Prepletajo se najrazličnejši poslovni modeli, ki so jih preizkušali in izpopolnjevali stoletja. Prepletajo še številne oblike, čudoviti designi, barve, zvoki v vrednostne ponudbe, ki so primerne za vsakogar. Prepletenost ras, veroizpovedi, jezikov in prepričanj to le še multiplicira. Menim, da ni človeka, ki ga Benetke ne bi prevzele.
Domov sem odšel poln energije in vtisov. Čeprav so cene večine izdelkov in storitev vsaj enkrat višje kot pri nas, niti za trenutek nisem pomislil, da je tisto, kar smo dobili, predrago. Beneški trgovci so poskrbeli, da sem zadovoljen jaz in oni.
Venice-Benetke136

Oddajte komentar

