Kombiniranje poslovnih modelov za sončno energijo

Posted: 9.5.2010 in Inovativni poslovni modeli, kombiniranje poslovnih modelov, Nove ideje, Oblikovanje inovativnih poslovnih modelov, Prihodnost
Solar 1
Image by dani_tic via Flickr

Povečane potrebe po energiji so privedle do iskanja novih alternativ. Številna podjetja, posamezniki in državne institucije se ukvarjajo z vprašanjem trajnostnega zagotavljana energetskih virov. Velik poudarek se daje izrabi sončne energije v komercialne namene(Finance: Zaslužite s streho). V okviru teh teženj bi izpostavil oblikovanje borze http://www.borzastreh.si/, ki je ustanovljena pri nas po nemškem vzorcu. Poslovni model, ki stoji za portalom, je zanimiv odgovor na vprašanje Kako igrati posel. Model je zgrajen na predpostavki sodelovanja in kombiniranja poslovnih modelov v vrednostne verige. Pomembno vlogo pri uvajanju izkoriščanja sončne energije v EU igrajo subvencije. Tako se lahko v kombiniranje poslovnih modelov pri izkoriščanju poslovnih modelov vključujejo tudi institucije EU, ki zagotavljajo subvencije. Omenjen model obljublja lastnikom streh ustrezno rento. Iz dostopnih podatkov ni razvidno, če so bili realizirani projekti pri nas. V Nemčiji pa je izvedenih ali v teku več kot 3200 projektov.
Drugi primer inovativnega poslovnega modela opisuje Alexander Osterwalder v A Business Model for Solar Energy. Ta poslovni model ima vrednostno verigo, ki na osnovi kombiniranja poslovnih modelov udeležencev, ki jih povezuje SunEdison, omogoča nižanje stroškov investicije za SunEdison, saj so največji proizvajalec sončne energije v ZDA (100,6 MW). Ker gradijo največ sončnih elektrarn, je cena investicije na KWh najnižja in konkurenčna fosilnim gorivom. Podjetje SunEdison privablja lastnike streh, ki so podjetja in posamezniki, da svoje poslovne modele kombinirajo z njihovim. S tem, ko lastniki streh omogočijo izgradnjo sončnih kapacitet za pridobivanje elektrike na njihovih strehah jim SunEdison zagotovi dolgoročno dobavo energije po ugodni ceni. Obenem pa vključuje ta podjetja in posameznike v svoje distribucijske kanale za pridobivanje novih strank. Zato pa jih tudi nagrajuje. Pogodbe, ki jih sklenejo z lastniki sredstev (streh,…) primernih za sončne elektrarne, pa ponudijo potencialnim institucionalnim in zasebnim investitorjem. V obeh primerih naletimo na poslovna modela, ki sta zasnovana na kombiniranju z drugimi poslovnimi modeli (poslovnimi modeli posameznikov, podjetij, državnih institucij). Sodelovanje vključenih prinaša dolgoročno korist.

Vodpod videos no longer available.

Reblog this post [with Zemanta]
Advertisements

Oddajte komentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s