Prihajamo v obdobje, ko se povečuje uporaba GPRS/UMTS-podatkovnih storitev. S prihodom pametnih telefonov, ki preko dodatkov omogočajo dostop do zelo uporabnih  vsebin z nekaj kliki, se povečuje uporaba podatkovnih storitev. Trendi kažejo, da bomo v bodoče še v večji meri dostopali do informacij preko mobilnih naprav.

S temi trendi so dobro seznanjeni v našem največjem mobilnem operaterju. Tako so sredi poletja, ko se nas je večina grela na toplem soncu, posodobili svoje pakete. Sprememba je bila v tem, da so moj paket podražili za 1 evro in mi zmanjšali brezplačno količino podatkovnih storitev za 10X. Tega na brezskrbnem dopustu tudi nisem opazil. Po dopustu pa sem pričel redno uporabljati  pameten telefon, ki sta mi ga priporočala Aleš Pristovnik in Primož Fideršek iz  podjetja Tridens d.o.o. ( ukvarjajo se z razvojem inovativnih mobilnih aplikacij za Android in IPhone platformi) na svojem predavanju.  Počasi sem spoznal prednosti telefona. Predhodno neizkoriščen paket GPRS/UMTS-podatkovnih storitev je postal bistveno premajhen. Kot dolgoletni zvesti uporabnik istega operaterja sem pozelenel, saj sem se počutil izigranega. Ker pa se ukvarjam s poslovnimi modeli, sem analiziral pristop operaterja.  Menim, da je pristop spreminjanja poslovnega modela obrnjen vstran od uporabnikov GPRS/UMTS-podatkovnih storitev. Vse kar so v poslovnem modelu storili je posredno zvišanje cen podatkovnih storitev z namenom doseganja ekstra dobičkov. Takšno ravnanje si  lahko privoščijo le monopolisti. Menim, da mobilni operater škoduje vsem sedanjim in bodočim uporabnikom podatkovnih storitev. Zaradi višje prodajne cene teh storitev bo manj prenosa informacij, kar škodi posameznikom in razvoju gospodarstva.

V bodoče bi moral mobilni operater razmišljati o spremembah in inoviranju poslovnega modela, ki bi moral biti usmerjen k uporabnikom podatkovnih storitev.  Poslovni model, ki bi spodbujal  uporabo inovativnih aplikacij za pametne telefone, lahko nekajkrat poveča uporabo podatkovnih storitev. To pa  lahko prinese bistveno večje dobičke, ki pa temeljijo  na večji vrednosti za uporabnika. Ob enem lahko operater spodbuja mala podjetja k razvoju inovativnih aplikacij za pametne telefone.  V kolikor razvoj Mobitela ne bo šel v to smer, je to velika priložnost za druge ponudnike mobilnih storitev v Sloveniji.

HTC

Advertisements

Oddajte komentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s