V intervjuju Harvard Business Review (HBR) z Rito McGrath (profesorica v posloni šoli Columbia) je govora o inoviranju poslovnih modelov. HRB je v nedavni raziskavi med bralci HBR ugotovila, da so inovacije v poslovnih modelih trenutno najpomembnejša stvar (po mnenju bralcev), s katero se je potrebno ukvarjati. Rita McGrath je v intervjuju, ki ga najdete na povezavi HBR IdeaCast, spregovorila o aktualnih temah povezanih z inovacijami v poslovnih modelih.

Govorila je o gonilnikih, ki vplivajo na zanimanje za inovacije v poslovnih modelih in jih razdelila na na tri prevladujoče:

  • Hitrost procesov povezanih s proizvodi in storitvami generira povečana pričakovanja in potrebo po naslednji veliki stvari, ki se bo zgodila.
  • Konkurenca znotraj industrije, ki se v odraža nakupu elektronskega pripomočka namesto torbice za božično darilo, vpliva na to, da podjetje ponovno premisli svoj poslovni model.
  • Prebojni poslovni modeli, ki prinašajo odjemalcem prijaznejša doživetja, namesto gole prodajne izkušnje, so vzrok za povečane prihodke.

V nadaljevanju pogovora Rita McGrath govori o znakih zastarelosti poslovnega modela, ki se izražajo v zavračanju npr. izdelka, v sprejemljivosti drugih alternativ za odjemalca in v finančni uspešnosti, ki peša.

V pogovoru se dotakne tudi najpogostejših vzrokov za zavračanje in neupoštevanje potrebe po inoviranju poslovnih modelov. Med te uvršča zaverovanostjo v aktualni poslovni model, ki je povezana z ne motivacijo zaposlenih za spremembe in grožnjo za izgubo njihovega statusa. Vzrok za zavračanje je lahko tudi dejstvo, da pobudniki sprememb ne določajo strategij. Lahko pa je tudi uspešen trenutni poslovni model, ki vodilnim daje občutek, da ni potrebno storiti ničesar.

Rita McGrath govori tudi o razmerjih med inovacijami v poslovnih modelih in spremembami. To pa navezuje na modele financiranja in trge. Dotakne se tudi dveh dimenzij, ki sta pomembni za spremembo poslovnega modela. Prva je usmerjena v to kaj prodajamo in druga v spletne aktivnosti, ki jih pri tem izvajamo. Na koncu spregovori o freemium poslovnem modelu, za katerega pa meni, da mora biti uveden zelo premišljeno.

Advertisements
Komentarji
  1. […] v našem gospodarstvu  vplivajo globalni gonilniki  na potrebo po inovacijah v poslovne modele (Zakaj zgraditi boljši poslovni model?). Kjerkoli se kažejo znaki zastarelosti poslovnega modela, ki se izražajo v zavračanju npr. […]

Oddajte komentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s